Tekintse meg promovideónkat!
ALMA - Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia
ALMA - Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia
2018. augusztus 19., vasárnap
2018. július 14., szombat
Zárókoncert az ALMA - Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémiában
Zárókoncert
az ALMA
- Alternatív Lehetőségek Művészeti
Akadémiában
Az ALMA – AlternatívLehetőségek Művészeti Akadémia előadásai a COncerto DEbrecen DALHÁZ Projektdivízió részeként Debrecenben
két telephelyen 2017. Augusztusában kezdődtek el.
A sikerre előzetesen Domokos János Antal – programalapító és
intézményvezető - Domokos Módszer Keretrendszer - a köznevelésben és azalternatív művészetoktatásban alkalmazható digitális zenei edukációslehetőségek címmel nemzetközi jogvédelem alá vett
zenepedagógiai módszerei adtak garanciát.
Minden előzetes
várakozást felülmúlva ötvennél is több résztvevővel kezdték el a munkát a
többdiplomás professzionális művésztanárok Domokosné Mezei Katalin
koordinálásával, akik elsajátították a kreatív, innovatív digitális
zeneoktatási módszerek támogatásával megalkotott egyedi, progresszív edukációs
programot.
Az
előadástervek a közismereti tanulmányokhoz igazodva kerültek kidolgozásra,
ennek ellenére a kitartás- és a szabadidőhiány több, mint tízfős fluktuációt
eredményezett tanévvégére, ami viszont a megmaradt résztvevők teljesítményét
erősítette, sikerélményüket fokozta, hiszen a csoportok elveszítették
hátráltató tényezőiket.
A
Zárókoncerten öt proaktív és a közös produkciók iránt felelősséget vállaló csoport
mutatkozott be legújabb műsorával: az Allegro, a Brillante, a Cantabile, a
Dolce és az Espressivo közösségi zenecsoport.
Tekintve, hogy a fiatal előadók az
Adventi koncerten néhány hónap közös gyakorlás után már bemutathatták műsorukat,
a tanévvégi Zárókoncerten már színpadi gyakorlattal megerősödve
interpretálhatták az újonnan tanultakat, a szülők nagy örömére.
Az
Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia előadásai olyan lokális dimenzióban
valósulnak meg, ahol a hagyományos művészetoktatás közvetlenül nem elérhető – a
széleskörű érdeklődés hiánya, vagy az izolált elhelyezkedés, esetleg a szigorú
befogadó-intézményi szabályozás miatt – az edukációs előadásaink kiemelt
többletértékkel bírnak a közösségek kulturális életében, hiszen magaskulturális
programszolgáltatással és megjelenési lehetőségbiztosítással is támogatják a teljes
közösségi hálót.
Ez
az alapfeltétele Művészeti Akadémiánk és előadóink általános megbecsültségének
és a progresszív tevékenységek, valamint a professzionális tehetségmenedzselés
továbbfejlesztésének egyaránt.
A növekvő érdeklődés vezetőként
motiválttá tesz, hogy küldetésünknek megfelelően minden tehetségnek
biztosítsunk részvételi lehetőséget tehetségmenedzselésiprogramunkban, a kiemelkedő tehetségeinknek egyedi ösztöndíjprogramunk
biztosít támogatást.
Gyakornokiprogramunk a szakmai utánpótlás folyamatos támogatását szolgálja, annak érdekében,
hogy korszerű sikerélményekkel, sokoldalú élménytapasztalatokkal és naprakész kihívásokkal
gazdagodhasson életpályájuk.
Hosszútávú céljaink
között szerepel, hogy hallgatóink szolgálatába állítsuk tudásunk, tapasztalataink,
eszközeink és módszereink, hogy a legtehetségesebbek sikerkövető megmérettetéseken
eredményesen szerepelhessenek.
KÉPEK:
Domokos
János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus,
Közoktatási vezető,
a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és
az Alternatív Lehetőségek Művészeti
Akadémia vezetője
2018. június 18., hétfő
Élményekben gazdag VAKÁCIÓ-t kíván az ALTERNATÍV LEHETŐSÉGEK MŰVÉSZETI AKADÉMIA!!!
Élményekben gazdag VAKÁCIÓ-t kíván az
ALTERNATÍV LEHETŐSÉGEK MŰVÉSZETI AKADÉMIA!!!
2018. május 24., csütörtök
Kortársművészek Kortársművészetben Élményhangverseny-sorozat
Kortársművészek Kortársművészetben Élményhangverseny-sorozat
I. programcsomag: https://www.facebook.com/events/410139782781384/
Kortársművészek Kortársművészetben I.
MŰVÉSZI ZENE KÖR Élményhangverseny-sorozat 2018
2018. Április 14. 16:00
Debreceni Kistemplom
ZENE – VERS - RAJZ
a belépés és a parkolás is INGYENES!
A program különlegességei:
- Kezdőprogram: Domokos János Antal Szemiotikus Szonáta Trombitára és Szintetizátorra - ŐSBEMUTATÓ
- A programban kortárs zeneművek és versek is elhangoznak, digitális rajzok kíséretében, az alkotók előadásában
- Záróprogram: JAZZ FIVE - Székely Jazz élménykoncert
Közreműködnek:
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR művésztanárai
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR művészpartnerei
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR gyakornokai
- kiemelkedő művésztehetségek
Támogatók:
- NEMZETI KULTURÁLIS ALAP
- Debreceni Kistemplom
- ARTISTIC MUSIC Kottakiadó
- Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia
csatlakozás: https://www.facebook.com/
like: https://www.facebook.com/
web: http://
II. programcsomag: https://www.facebook.com/events/1802331886471484/
Kortársművészek Kortársművészetben II.
MŰVÉSZI ZENE KÖR Élményhangverseny-sorozat 2018
2018. Június 2. 16:00
Debreceni Kistemplom Gyülekezeti terme
ZENE – VERS - RAJZ
a belépés és a parkolás is INGYENES!
A programcsomag különlegességei:
- Kezdőprogram: Domokos János Antal Klarinétszonáta - ŐSBEMUTATÓ, Szonáta-, Concerto- és Metodikus duó-bemutatók
- A programban kortárs zeneművek és versek is elhangoznak, korszerű rajzok kíséretében, az alkotók előadásában
- Záróprogram: JAZZ FIVE - Crossover Jazz élménykoncert
Közreműködnek:
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR művésztanárai
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR művészpartnerei
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR gyakornokai
- kiemelkedő művésztehetségek
Támogatók:
- NEMZETI KULTURÁLIS ALAP
- Debreceni Kistemplom
- ARTISTIC MUSIC Kottakiadó
- Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia
csatlakozás: https://www.facebook.com/
like: https://www.facebook.com/
web: http://
2018. február 28., szerda
Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia és a Jövő Zenéje Tehetségmenedzselési Program
Alternatív
Lehetőségek Művészeti Akadémia
és
a Jövő Zenéje Tehetségmenedzselési Program
Mivel
a személyes és a digitális térben is nagy érdeklődés mutatkozott ALMA Közösségi Zene Ház Projekt – COncerto
DEbrecen Dalház divíziós edukációs előadásaink iránt – amely csak a blogon
sokezer nézettséget ért el csupán 3 hónap alatt – és személyesen is többször
kérték foglaljam össze a lényegét úgy döntöttem engedek a kérésnek, hátha
másnak is megjön a kedve az enyéimhez hasonló innovatív alapító ötletek gyakorlati
megvalósításához. J
Ha egyszerűen szeretném
magfogalmazni mi is az ALMA, azt mondom:
Lényege: új módszerek alkalmazása
új eszközök segítségével.
Az
ALMA Akadémia 2017-es indulásakor két projekthelyszínen kezdte meg működését; önálló művész-tehetségmenedzselési programmal és digitális
tantervvel rendelkezik elsősorban a zenei tehetségek korszerű fejlesztése
érdekében.
Az akadémiára
történő bekerülés feltétele, hogy a résztvevő rendelkezzen azonosítható
tehetségjegyekkel, amelyeket egyedi szempontok szerint határoztam meg.
Tehetségazonosítás az
ALMA Akadémián:
Ahhoz,
hogy egy zenei tehetséget az infokommunikációs kor elvárásai szerint
azonosíthassunk az alábbi szempontok közül legalább egynek teljesülni
szükséges:
-
Kiemelkedő zenei teljesítmény
-
Önálló szerepvállalás és tapasztalatszerzési szándék
-
Társadalomkulturális érzékenység
-
Készségszintű művészi alapfunkciók
-
Sikerkereső, alkotó személyiség
-
Közösségi hasznosulású kreativitás
-
Sokoldalú megjelenés
-
Kiterjedt képzelőerő
-
Meghatározó kitartás és tűrőképesség
-
Dinamikus fejlődőképesség
A
tehetségazonosítás gyakorlati feladatai után további négy szinten folytatódik a
tehetség készség- és rutinfejlesztése, amelyeket egyedi
művésztehetség-modellben rögzítettem:
Domokos – Művésztehetség-modell (2017) - Tenyéralak
1. Tehetségkészség (gyakorlati tapasztalat) –
begyakorlott legyen, ne csak információ szintű, TEHETSÉGAZONOSÍTÁS szintje
2. Nevelés (műveltség-, ismeret- és
tudásszint) – értelmileg átlagos, érzelmileg elmélyült és szellemileg magas
fokú legyen, TEHETSÉGGONDOZÁS szintje
3. Elismertség (általános megbecsültség) –
egyensúlyban legyen, tehát ne alul-, vagy túlértékelt, TEHETSÉGMENTORÁLÁS
szintje
4. Hasznosulás (gyakorlati illeszkedés) –
hétköznapi, emberközpontú haszna legyen, TEHETSÉGMENEDZSELÉS szintje
5. Tér-idő (környezeti kiterjedések) –
megfelelő legyen, jó időszakban, jó lokációban, TEHETSÉGKÖVETÉS szintje
több info:
ALMA SZÁR –
Szolgáltatások Általános Rendszere
- a
projekt megalkotója, kizárólagos tulajdonosa és jogos működtetője: a
MŰVÉSZI ZENE KÖR vezetősége
- a
projekt célja:
- az aktív és
interaktív tablet-alapú digitális zeneoktatás előtérbe helyezése
- az élménygazdag, személyiségfejlesztő
sikeres önkifejezés kialakítása dinamikus, fiatal előadók segítségével
- a művészi zene iránti érdeklődés
felkeltése és fenntartása
- az egyetemes zenekultúra megőrzésével
innovatív, korszerű problémamegoldási módszerek és eszközök tudatosítása
- művészeti értékmegőrzés,
értékközvetítés és értékteremtés
- kohéziós csoportkooperáció kialakítása
- a magas- és multikulturális
lehetőségbiztosítás és esélyteremtés
- a szabadidő koncentráltan hasznos és
hatékony felhasználása
- egyedi módszer- és eszközrendszer
ismertetése, tudatosítása és népszerűsítése
- a közösségi zene alkotó- és
előadó-folyamatainak továbbfejlesztése
- a tanulás és a továbbtanulás szakmai
támogatása
- a tanulmányi értékeredmények
javításának motiválása
- a hasznosuló sokoldalúság kialakítása
és fejlesztése
- tisztességes szakmai figyelem és
személyes gondoskodás biztosítása
- fellépési lehetőségek biztosítása
meghatározó rendezvényeken
- naprakész szakmai tapasztalatok
és ötletek megosztása
- elméleti és gyakorlati fejlesztés
kiegyenlítése
- versenyképes tehetségmenedzselés
- korszerű készségfejlesztés
- szakmai utánpótlás-nevelés
- vizsgára és felvételire való
felkészítés
- közösségfejlesztés és
közönségnevelés
- a projekt időtartama: 10 félév, a 10 program tematikája szerinti edukációs felosztásban;
a
3 alapprogram a teljes projektidőtartam alatt megjelenik, elmélyítő jellegű,
választható irányspecializációval;
Az egymást követő programokba történő bekerülés feltétele a min. 3,0 tanulmányi átlageredmény megléte és annak folyamatos javulása!
Az egymást követő programokba történő bekerülés feltétele a min. 3,0 tanulmányi átlageredmény megléte és annak folyamatos javulása!
- a
programok időtartama: 1 program 1 félév (6 hónap) időtartamú
- a
projekt alapelve: a közösségi zene iránt érdeklődők számára korszerű és
élményszerű közös zenei edukációs lehetőségek biztosítása
- a
projektelőadások rendszere és rendszeressége:
a
projektelőadások ciklus-rendszerben elérhetőek,
az
A-ciklus 120 perc/alkalom, a B-ciklus 90 perc/alkalom, a C-ciklus 60
perc/alkalom időtartamban kínál fejlődési lehetőségeket;
a
minden hónap páratlan heteiben megtartott előadások után a páros hetekben
egyéni felkészülés, gyakorlati tudásszintetizálás következik;
az
előadások praktikusan 2 heti rendszerességgel szerveződnek, tehát folyamatossá
válhat a készségfejlesztés, de megfelelő szabadidő jut az egyéni
önfejlesztésre, felkészülésre, kísérletezésre, alkotásra és egyéb szabadidős
tevékenységekre is
- a
csoportösszetétel: minimum 3 fő, dallam-akkord-ritmus szerepkörök szerint;
a
szerepkörök műsoronként változnak, így minden játékos minden szerepkörrel megismerkedhet;
az
alaplétszám megjelenése szükségfeltétel a közös fejlődés és a közösségi zenélés
hatékonysága érdekében
- a projekt rendje:
- Augusztus:
csoportszervezés; előadói bemutató előadások
- Szeptember
– December: előadások (I. félév)
- Január:
I. programzárás; beszámoló
- Február
– Május: előadások (II. félév)
- Június:
II. programzárás; beszámoló
- Július:
promóció; jelentkezés
ALMA MAG –
Minőségközvetítési Alapprogram Generáldimenzionálása
-
Prémium minőségű művészeti szolgáltatásaink feltétele a kölcsönös támogató
attitűd kiterjesztése, a partnerkapcsolatok ápolása.
-
Élményalapú edukációnk célja a tudatos, tisztességes és takarékos
fejlődésirányítás,
a dinamikus fejlődőképesség
biztosítása.
-
Kiemelkedő fejlődési teljesítmény kizárólag a korszerű tehetségmenedzselési programunkkal
eredményezhető.
-
Programjaink résztvevői számára kiemelt lehetőség az önálló szerepvállalási és
tapasztalatszerzési szándék koordinált menedzselése.
-
Szervezett társadalom- és magaskulturális érzékenyítési programjaink jótékony-hatékony
többletismereteket és tapasztalatokat biztosítanak a teljes felhasználó háló
számára.
-
Készségszintű művészi alapfunkciók kialakításával hatékony rutinfejlesztés
eredményezhető.
-
A sikerkereső, kreatív alkotó-előadó személyiségek helyes irányú fejlesztését
a kis létszámú projektcsoportjaink
biztosítják.
-
Rövidtávú célzott eredményeink a közösségi hasznosulású, tudásintenzív
kreativitás kialakítása és továbbfejlesztése.
-
Hosszútávú célzott eredményeink a meghatározó kitartás, valamint
a tűrőképesség kialakítása és
továbbfejlesztése.
-
Akusztikus, elektronikus és digitális hangszereink, eszközeink és módszereink
segítségével sokoldalú megjelenést biztosítunk.
-
Egyedi, perspektivikus élményalapú szakmai minősítési szempontjaink
alkalmazásával és előadóink személyes tapasztalatforrású különvéleményei
alapján naprakész és objektív mérés-értékelés-továbbfejlesztési keretrendszert
koordinálunk.
-
Szervezett, közösségteremtő és közönségművelési értékű eseményeink kiemelten
értékközvetítő céllal kerülnek megrendezésre.
Érzékelhetően
az akadémikus gondolkodást felváltja az alkotó, kreatív művészi szemlélet, amely
teret enged a tehetségmenedzselésben aktív alkotói kísérletezésnek.
Az ALMA Akadémia
szándékaink szerint teret enged ezeknek a kreatív alkotófolyamatoknak, a helyes
és korszerű személyfejlesztés érdekében.
Az alábbi összehasonlító
táblázat tudatosítja a különbségeket a hagyományos zeneiskolai képzés és az
ALMA edukáció között.
ALMA
- összehasonlító táblázat
|
||
szempontok
|
hagyományos
zeneiskolai képzés
|
ALMA edukáció
|
sikerközvetítés
|
előrögzített interperszonális
mediálás
|
kreatív interaktív
mediálás
|
célközönség-elérés
|
személyiségfejlesztő
individuális képzés tapasztalt szaktanárokkal
|
szerepvállaló közösségi
zenefejlesztő, tehetségmenedzselő edukáció sokoldalú, kreatív és tapasztalt
előadó- és alkotó-művésztanár előadókkal
|
jellemző
kulturális kiterjedés
|
zenekultúra és
egyetemes kultúra
|
magaskultúra
és társadalomkultúra
|
képzési
szerepvállalás
|
szakmai alapfunkciókat
tanul
|
személyes szerepköröket
tanul
|
interpretáció
típusa
|
motivált előadás
|
inspirált alkotás
és motivált előadás
|
tanulási
folyamat
|
passzív szabálykövető
másolás
|
aktív tapasztalati
önkifejezés
|
tudásintenzitás
|
klasszikus egyetemes
ismeretanyag
és tudásmegosztás
|
korszerű és
naprakész ismeretek
és gyakorlati kompetenciák
|
alkalmazott eszközök
|
akusztikus,
vagy elektronikus
|
akusztikus, elektronikus
és digitális
|
alkalmazott módszerek
|
külön elméleti
és gyakorlati tanmenet
|
szintetizált
és szinkronizált
elméleti és
gyakorlati program
|
társadalomkulturális
cél
|
értékmegőrzés
- értékközvetítés, közművelés, közönségnevelés,
IQ - EQ készségfejlesztés
|
értékteremtés
- értékközvetítés,
kooperatív
hasznosulás,
szerepvállalás
kialakítása,
IQ - EQ – SQ készség-
és rutinfejlesztés
|
gyakorlati
forma
és értékelés
|
formális
oktatás, frontális nevelés
sztenderdértékeléssel
|
nonformális és
informális képzés,
párhuzamos fejlesztés
(az edukációs előadóval együtt zajlanak a folyamatok)
egyedi
értékelési keretrendszerrel
|
érzékenyítés
|
kudarckerülés
iránt
|
sikerkövetés
iránt
|
bemeneti
elvárás
|
zenei
fogékonyság
|
nyitott személyiség
|
kimeneti elvárás
|
művelt
személyiség,
klasszikus
képzettség
|
sokoldalú
szolgálóvezető,
kompatibilis
képzettség
|
Az
egyetemről minden egyes diplomám megszerzése után további kérdések merültek fel
bennem, amelyekre nem kaptam választ az állami fenntartású zeneiskolák és
művészeti iskolák művésztanáraként tevékenykedve és egyre nagyobb ambíciót
éreztem a privát- és versenyszférában szerzett edukációs és interpretációs tapasztalataim
felhasználására.
Mivel idén már
30 éve vagyok színpadon – tekintve, hogy koragyermekkoromtól az ének-zenei
általános tanulmányaim mellett a zeneiskolában is rendszeresen felléptem – elérkezettnek
láttam az időt széles körben, nyilvánosan megosztani tudásom és tapasztalataim.
Sikerkeresés
= a sikeres programok, személyek módszereinek, eszközeinek felkutatása
Sikerkövetés
= a sikeres programok, személyek módszereinek, eszközeinek edukációs
elsajátítása
Sikerközvetítés
= a sikeres programok, személyek módszereinek, eszközeinek megosztása
A JAZZ FIVE
korszerű tehetségmenedzselési programja az új ismeretek elsajátítása mellett
INGYENES fejlődési és szinten tartási lehetőséget biztosít a szakmai
utánpótlásképzésben részt vevőknek, valamint a műkedvelőknek egyaránt.
A program célja a kiemelkedő
tehetségek naprakész szakmai tanácsokkal, tapasztalatokkal való segítése,
szakmai pályájuk követése.
A program során kiemelkedő teljesítményt
nyújtó növendékek részére közös fellépési - magas szintű előadói rutinszerzési
- lehetőségeket biztosítunk.
A
közönségnevelési és közművelődési szempontok alapján összeállított – oktató és
fejlesztő jellegű - magas társadalmi és művészi értékű interaktív előadás,
hangszerbemutatóval és HD háttérvideókkal színesítve, a kor és a helyi
igényeket szem előtt tartva fejleszti a tanulni és zenélni vágyó hallgatókat.
A
zenei nevelés és a közös zenélés során kialakított kiegyensúlyozott légkör
társadalmi értékfaktorával rendkívül kedvező feltételeket biztosít a
közismereti tanulmányok során elsajátítani kívánt ismeretanyag rögzítéséhez,
valamint a programban részt vevő tehetségek személyiségfejlődései és –
szorgalommal párosulva - gyors fejlődési képességei példaértékű motivációs
erővel bírnak társas kapcsolataik során.
A
legmagasabb szintű zenei elvárásokra felkészülve a növendékek egyéni és társas
kompetenciái jelentősen megerősödnek és stabilizálódnak a tanulmányok során,
hiszen az aktuális feladatokat, vagy problémákat - a zenei nyelvrendszerben -
közösen megoldva hatékony tapasztalatszerzési és módszermegosztási, valamint
kiterjedt mentális értéknövekedés tapasztalható.
A JAZZ FIVE
tehetségmenedzselési program zenei anyaga teljes mértékben illeszkedik a komolyzenei
és szórakoztató zenei tanszakok alap- és középfokú tantervéhez , így a kitartó
– és így jelentős repertoárt kialakító - növendékek hatékony segítséget kapnak
– a szakmai szintjüknek megfelelő – műsoruk tudatos kialakításához, előadási
darabjaik művészi szintre fejlesztéséhez, valamint bizonyítványaik egyszerűbb
megszerzéséhez.
Művészeti
intézmények és tehetségpontok számára tehetségmenedzselési, fejlesztő
közművelődési rendezvényekre, közösségi, kulturális és művészeti programokra
ajánlunk a kulturális szervezők, intézményvezetők figyelmébe!!!
A programzáró bemutató koncertek
előtt lehetőség nyílik a legkorszerűbb zenei ismeretanyagok elsajátítására
kötetlen, játékos tanulási és hatékonyan aktív kikapcsolódási formában -
korszerű IKT eszközök segítségével -, elméleti és gyakorlati szinten egyaránt.
Az elméleti – kottalejegyzési és alapvető zenei - ismeretanyagok elsajátítása
után a növendékek gyakorlati szinten – a legmodernebb ingyenes digitális
kottaíró és digitális hangszeres alkalmazások segítségével - hasznosítják a
legfrissebb információkat.
Az ingyenes
képzést követő koncert során a JAZZ FIVE zenekar professzionális szinten
mutatja be a hallgatóknak a legújabb ismeretek alkalmazási területeit a közös
zenélés örömével kiegészítve.
A
programba elsősorban ÉNEK, FAFÚVÓS (furulya,
klarinét, szaxofon, fuvola), RÉZFÚVÓS (trombita, kürt, tenorkürt,
harsona, tuba), BILLENTYŰS (zongora, orgona, szintetizátor) és AKKORDIKUS
(gitár, ütő) tanszakon tanuló növendékek jelentkezését várjuk!!!
A
programok szellemi-, fejlesztői és megvalósítási tulajdonjogainak birtokosai a
Művészi Zene Kör vezetői.
MŰVÉSZI ZENE KÖR
tehetségmenedzselő szervezetem tevékenységei
Domokos Módszer Keretrendszer - a köznevelésben és az alternatív művészetoktatásban alkalmazható digitális zenei edukációs lehetőségek címmel nemzetközi
jogvédelem alá vették zenepedagógiai módszereim.
Digitális
zenetanulás tablettel:
Ez a Domokos Módszer-keretrendszer módszertani
szolgál alapul a nagy érdeklődést generáló ALMA – Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia számára, ahol a
Közösségi Zene Projekten belül jelenleg a DALHÁZ Projektdivízió kezdte meg a zenei
edukációs tartalmak megosztását, kimagaslóan nagy sikerrel.
a siker alapja a kreativitás és azon
belül az alkotóművészet előtérbe helyezése, amely ebben a formában
egyedülállóan hasznos módszer az amúgy is nagy alkotókedvvel rendelkező Z és
ALFA generációk körében.
Mivel módszer-keretrendszerem a
fiatalabb generációk erősségeit használja fel folyamatos a sikerélmény és a
motiváció, valamint kiterjedt mértékű az inspiráció a digitális zenei
előadásokon hétről hétre, ahol a hagyományos akusztikus és elektromos hangszereken
kívül korszerű digitális hangszerek és tabletek is felhasználásra kerülnek az
élményközpontú kreatív zenei alkotófolyamatok során.
Ezek
a lehetőségek és a folyamatosan érkező művésztanári tapasztalatok
hozzásegítettek a pozitív zenei digitalizációs jövőkép megalkotásához, ahol egyértelműen
központi szerepet kap a robottechnika és az általános mesterséges intelligencia,
mind az előadói, mind pedig az alkotóművészi szerepkörök dimenzionálásában, a
személyes/emberi elméhez kapcsolódó, támogató jellegű robotizált és automatizált
infokommunikációs technika (IKT) kiterjesztésében.
A mesterséges
intelligenciát aktívan felhasználó folyamat hamarosan a köznevelési intézmények
területén is megjelenhet, amennyiben nő azon vezetők száma, akik hajlandóak elállni
a digitális fejlődés útjából.
A jövő
edukáció-potenciálja:
1. teljes
értékű, személyre szabott szereptematikus oktatás és nevelés
2. natívan
hasznosuló tehetség- és alkotó jellegű tudásfelhasználás
3. robotvezérelt
interaktív tartalommegosztás
4. mesterséges
intelligencia-támogatás a mindennapokban
5. IKT
okoseszközök monopóliuma
6. digitális
intézményi IOT-keretrendszer
7. VR
és min. 7D alkotói projekt- és közösségi környezet
8. információszükséglet-és
szakmaorientált digitális tananyag
9. 24h
aktivitású digitális tanárszerep és online-mentorálás
10. 24h
aktivitású digitális vezetői szerep és online-menedzselés
Debrecen, 2018. Január
21.
Domokos
János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
a Művészi
Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és
az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)